Misija. Galimybės ir grėsmės.
Tikriausiai kiekvienam iš mūsų tam tikrais gyvenimo momentais kyla minčių apie tai, koks mūsų gyvenimo tikslas, kokia misija, ką veikiame, vardan ko tai darome ir kodėl egzistuojame. Kiekviena save gerbianti organizacija, norinti įsitvirtinti rinkoje, turėti gerą įvaizdi tiek darbuotojų, tiek klientų akyse, turi savo tikslus, misiją, ir žinoma, strategiją. Ar galima pritaikyti ekonomikos teorinius modelius asmeniniame gyvenime? Tam, kad panagrinėti tai plačiau, reikia žinoti tam tikras savokas, teorinius ekonomikos modelius, kad galėtumėme pritaikyti tai kiekvienas sau asmeniškai.
Kas yra misija organizacijoje? - Misija - tai ilgalaikė veiklos kryptis, nurodanti egzistavimo paskirtį bei prasmę. Gerai apibrėžta misija pasižymi keletu savybių. Ji:
Misija nusako raidos kryptį ir sudaro prielaidas kelti konkrečius veiklos tikslus. Jei tai - gyvenimiška kryptis, tai tikslų pagrįstumas priklauso nuo to, kiek vykusiai atsižvelgiama į asmenines savybes bei aplinkos sąlygas. Tad prieš konkretizuojant tikslus, reiktų atlikti kiekvieno iš mūsų, kaip asmenybės bei esamos aplinkos, įvertinimus. Ekonomikoje, kalbant apie organizacijas, tai daroma perspektyvų tyrimų (angl. SWOT analysis) metodu. Panašų modelį galime taikyti ir sau. Panagrinėkime tai plačiau.
SWOT metodo (eng. Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats - liet. Stiprybės, Silpnybės, Galimybės ir Grėsmės) paskirtis - sudaryti galimybę kelti tikslus ir kurti strategijas taip, kad galėtumėme remtis savo privalumais ir orientuotumėmės į palankiausias aplinkos sąlygas. Kiekvienas iš mūsų, taip vadinamoje visuomeninėje rinkoje, kaip individas, turime tam tikrą vertę ir paskirtį, tačiau daugelis galbūt gyvenime veikiame ne tai, ką galėtumėme daryti geriausiai, bet tai, ką tiesiog galime daryti, veikti duotu laiko momentu - labai akivaizdus pavyzdys, kai žmogus pasirenka netinkamą profesiją; pvz.: žmogus studijuoja technologinius mokslus, kai jis gabus socialiniams ar atvirkščiai, atlikti galimybių, perspektyvų tyrimą, pravartu kiekvienam, nes veikla, kuri teikia mums pasitenkinimą ir kurioje gerai jaučiamės, gali duoti kur kas geresnius rezultatus, nei darbas, veikla, kuriai esame abejingi, arba tiesiog jos nekenčiame.
Perspektyvų tyrimas atliekamas tam tikru nuoseklumu, kai nagrinėjame vidinius, asmenybės bruožus, keliame tokius uždavinius:
Naudodamiesi matricomis, bei žinodami misiją, galime nustatyti tam tikrus strateginius tikslus, kurie gali įgyti ir laiką, ir konkrečią išraišką. Šie metodai naudojami organizacijose, tačiau šiek tiek atkreipus dėmesį į savo vidinį pasaulį, lūkesčius ir supamą aplinką, galime geriau identifikuoti save ir pasirinkti tinkamą gyvenimo kelią.
2008 11 30
Kas yra misija organizacijoje? - Misija - tai ilgalaikė veiklos kryptis, nurodanti egzistavimo paskirtį bei prasmę. Gerai apibrėžta misija pasižymi keletu savybių. Ji:
- nurodo aiškias interesų ribas;
- remiasi bazinėmis kompetencijomis, vertybėmis ir vizija;
- nusako konkuravimo sritis.
Misija nusako raidos kryptį ir sudaro prielaidas kelti konkrečius veiklos tikslus. Jei tai - gyvenimiška kryptis, tai tikslų pagrįstumas priklauso nuo to, kiek vykusiai atsižvelgiama į asmenines savybes bei aplinkos sąlygas. Tad prieš konkretizuojant tikslus, reiktų atlikti kiekvieno iš mūsų, kaip asmenybės bei esamos aplinkos, įvertinimus. Ekonomikoje, kalbant apie organizacijas, tai daroma perspektyvų tyrimų (angl. SWOT analysis) metodu. Panašų modelį galime taikyti ir sau. Panagrinėkime tai plačiau.
SWOT metodo (eng. Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats - liet. Stiprybės, Silpnybės, Galimybės ir Grėsmės) paskirtis - sudaryti galimybę kelti tikslus ir kurti strategijas taip, kad galėtumėme remtis savo privalumais ir orientuotumėmės į palankiausias aplinkos sąlygas. Kiekvienas iš mūsų, taip vadinamoje visuomeninėje rinkoje, kaip individas, turime tam tikrą vertę ir paskirtį, tačiau daugelis galbūt gyvenime veikiame ne tai, ką galėtumėme daryti geriausiai, bet tai, ką tiesiog galime daryti, veikti duotu laiko momentu - labai akivaizdus pavyzdys, kai žmogus pasirenka netinkamą profesiją; pvz.: žmogus studijuoja technologinius mokslus, kai jis gabus socialiniams ar atvirkščiai, atlikti galimybių, perspektyvų tyrimą, pravartu kiekvienam, nes veikla, kuri teikia mums pasitenkinimą ir kurioje gerai jaučiamės, gali duoti kur kas geresnius rezultatus, nei darbas, veikla, kuriai esame abejingi, arba tiesiog jos nekenčiame.
Perspektyvų tyrimas atliekamas tam tikru nuoseklumu, kai nagrinėjame vidinius, asmenybės bruožus, keliame tokius uždavinius:
- identifikuojam svarbius vidinius veiksnius (kokios svarbiausios asmenybės savybės);
- įvertiname kiekvienos savybės privalumus ir trūkumus;
- atrenkame tuos veiksnius (asmenines savybes), kurie turi daugiausiai privalumų ir mažiausiai trukumų.
- identifikuojami mums svarbūs aplinkos veiksniai ir sritys;
- įvertinamos įmanomos galimybės ir įvairi grėsmė;
- atrenkami veiksniai ir sritys, turinčios daugiausiai galimybių ir mažiausiai grėsmės.
Naudodamiesi matricomis, bei žinodami misiją, galime nustatyti tam tikrus strateginius tikslus, kurie gali įgyti ir laiką, ir konkrečią išraišką. Šie metodai naudojami organizacijose, tačiau šiek tiek atkreipus dėmesį į savo vidinį pasaulį, lūkesčius ir supamą aplinką, galime geriau identifikuoti save ir pasirinkti tinkamą gyvenimo kelią.
2008 11 30
Komentarai